joi, 16 iunie 2011

NOI ROMANI IN COMPARATIE CU CEILALTI EUROPENI

DIFERENTA MORAL SI SPIRITUALA DINTRE NOI SI RESTUL EUROPEI



…. Am muncit vreo trei ani jumatate in Belgia si va vorbesc din cea ce am prins de acolo… Nu vreau sa judec pe nimeni sau sa vorbesc de rau, va zic doar cate ceva asa cum am receptionat eu. Am lucrat impreuna cu echipe de belgieni. si din zece, sapte cred ca erau divortati si cred ca opt se drogau constant. Inclusiv la lucru practicau treaba asta si mai ales la volan…. dati click pe http://www.groaznic.wordperss.com sa vedeti rezultatul modului de a conduce cel putin beat. Dumnezeu m-a scapat din acel accident mortal, dar au ramas orfani doi copii de roman…
Nu stiu de unde e “granitza iadului in lumea asta”, dar eu va zic ca de cate ori am revenit in tzara simteam ca aici e altceva fatza de occident. La ei parca totul e fals. Nu am gasit pe nimeni cu preocupari spirituale printre belgienii cu care am lucrat. discutile cu ei se rezumau la bani, masini, neveste, amante… Rar cand gaseam pe unul sa aduca vorba de familie si copii. Am observat ca toti fug de suferintza si isi negociaza la sange orice drept. Nu lasa de la ei aproape deloc. totul se invarte in jurul unor socoteli stricte de profit. Se cauta luxul comfortul, distractia si hazul nebun aproape diabolic de situatii care pe un crestin l_ar intrista pana la plans. Cel puitn pentru mine timpul petrecut acolo a fost o perioada de prostitutie intelectuala. Ma rugam in sine si abia asteptam sa vin in tzara la Sfanta Liturghie. Ar fi multe de povestit dar vreau sa scot esentialul si sper sa nu gresesc.
In tarile astea dupa care noi ramanii tanjim sa muncim pentru ca la noi nu avem de lucru si nu suntem platiti, la astia, se traieste altfel decat la noi. La ei a suferi e ceva de neconceput. (eu cand am fost internat la ei cu accidentul pomenit mai sus, veneau la mine cu calmante din ora in ora…) Nu cred ca ei isi pun probleme spirituale, mai ales ca de cele mai multe ori morala lor lasa de dorit.
Pentru multi dintre ei moartea este sfarsitul si atat. Si daca de cateva generatii bune ei au pierdut legatura cu sufletul, la ce sa ne asteptam decat la tendintza de a pacalii suferintza si a face totul cat mai roz.
La ei am observat prima data tehnologia 3D aplicat la televizor . Ce sa ne mai miram? Tendintza tehnicii si a confortului e aceea de a rupe definitiv sau cat mai de neregasit omenescul din oameni. Cum am ajuns la ideea asta? simplu ! De cate ori am revenit acasa in perioada cat am lucrat la belgieni mi se lamureau in minte unele aspecte ale vietzii simple. La noi e saracie, sunt greutatzi si oamenii sufera de lipsuri… dar la noi oamenii au suflet, merg la biserica, rabda greutati, se roaga unii pentru altii se incurajeaza, La noi sunt manastiri sunt calugari, la noi e alt aer si inca mai socializam destul de bine. Adevarul se mai spune chair daca poate mai mult pe internet si in cercuri mai stranse, dar oamenii au credintza si merg la biserica. ei au nadejdea ca nu se termina totul aici.
Desi tendintza in massmedia oficiala e de a aduce pe tava stilul spurcat de la cei ce nu mai cred in suflet… prin promovarea excesiva a luxului, a confortului si a obtinerii cat mai usoare a banilor, totusi cel puitn duminica oamenii merg la Biserica. Sa facem un efort de a pastra cat de multa simplitate si sinceritate in traiul nostru cotidian si sa nu ravnim la tehnologiile cu care ne agaseaza cei ce vor sa ne subjuge spiritual. Va-ti gandit vreodata ca cei ce pun lumea la cale (elitele cum le spunem pe aici) au un mod de a trai cat mai simplu si dupa reguli bine stabilite, macar ca sunt condusi de intentii scarboase….? Sunt sigur ca traiesc simplu, manaca simplu si se intalnesc fatza in fatza pentru a discuta planurile lor. Sa fim atenti ca aici e o taina, de care si cei rai profita la maxim. Pentru a duce ceva la bun sfarsit e recomandata simplitatea , sinceritatea si contactul direct cu oameni cu aceleasi aspiratii. Sa luam aminte pentru ca suntem zilnic atacati cu iluzia realitatilor virtuale, a comunitatilor virtuale pana la obtinerea unor personalitati virtuale. Sa nu rupem legatura cu cea mai simpla manifestare a omenescului. Contactul direct cu oamenii, fata in fata, sa facem milostenie si sa participam la lauda in comun a lui Dumnezeu reala in biserica, cel puitn la Sfanta Liturghie. Suntem asaltati tot timpul de modalitati de comunicare virtuala pentru ca cei ce vor sa ne conduca ca pe prosti stiu adevarul si ei traiesc sigur dupa reguli simple si clare. Imprastierea e periculoasa si rupe sansele de reusita in orice facem. Sa invatam de aici din tzara de la oamenii calugari, de la cartile de valoare ce le avem, si sa mergem fratilor cel putin duminica la biserica. Nu am vrut sa judec pe nimeni sau sa vorbesc cu rautate, am si eu pactele mele dar nadajduiesc in Dumnezeu ca ne va pazi si nu vom pierde ca neam simtamintele ce ne leaga de adevaratele valori ce le-au pastrat si cei dinaintea noastra. Doamne ajuta



autor adriandirnescu

sursa http://saccsiv.wordpress.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu