Alaturi de fratele Saccsiv: NU actelor cu cip! Delimitare de cei ce spun altfel
Pana de curand lucrurile pareau clare si toti cunoscutii crestini  anti sistem indemnau sa nu luam pasapoarte cu cip, carnete auto cu cip  sau buletine cu cip. Primele doua nu erau obligatorii iar ultimul era el  obligatoriu, insa parea ca va trece mult timp pana va aparea.
Cei ce indemnau sa le luam, erau in majoritate cuprinsi in doua mari categorii:
- activisti pro Patriarh sau pro ierarhi rataciti sau pro  ecumenism. Acestia invatau sa nu ne mai preocupam de cipuri ci sa mergem  la biserica. De parca noi nu doream sa mergem la biserica, ci sa facem  spirale yoghine …
- activisti pro SISTEM pentru care crestinism = primitivism iar critica sistemului = treaba de psihopati
Iata ca intre timp ceea ce parea ca se va petrece candva sau deloc, deja se vede la orizont:
Si deodata am inceput sa ne imputinam:
Ba mai mult, s-au inmultit fostii anti cip deveniti pro cip si  folosesc multe din “invataturile” celor ce ne criticau pana acum.
Prima ar fi: mergeti la biserica si nu va mai ganditi la cip.  De parca noi cei ce am mai ramas in a ne impotrivi buletinelor cu cip  am merge la sinagoga sau la moschee sau nici unde. Si ne spun ei sa ne  luam duhovnic, sa ne spovedim, de parca noi stam beti prin carciumi.  Adica, vedeti voi fratilor, s-au cocotat pe deal si de acolo de foarte  sus ne  privesc pe noi cei de foarte jos. Si mai spun ei ca mai intai sa  ne preocupam de pacatele noastre. Dar asta este evident fratilor si nu  cred ca sunt multi care nu sunt de acord. Necazul este insa ca atunci  cand deschizi vorba despre cip ti se spune: tataie, gandeste-te la  pacate. Te mai gandesti la pacate o vreme si apoi iar incerci sa zici de  cip. Iar raspunsul vine identic. Si tot asa, in speranta ca pana la  urma nu te mai gandesti niciodata la el …
Alta ar fi: buletinul nu e lepadare, deci ce atata zarva? Eu intreb: si cand va veni semnul fiarei oare il vom recunoaste? Si cum  il vom recunoaste? Suntem siguri ca va fi un cip implantat in mana sau  pe frunte? Daca atunci cand se va pune problema implantului vor apare  tot soiul de stiri cum ca nu prea e sigur si ca mai bine ar fi cu o  insemnare laser? Intelegeti voi fratilor cum sta treaba? Multi zic sa ne  luam buletinele, caci nu ele sunt semnul, ci cipul implantat. Dar daca  atunci cand ne vor impune cipul implantat va apare la orizont o noua  etapa? Un soi de insemn cu laser sau alta dracie  tehnologica? Ce vom  zice oare? Il luam si pe asta, caci inca nu e cel cu laser? Dar daca  atunci cand se va impune cel cu laser va apare la orizont altceva? Ceva  ce va parea ca nici nu tine de tehnologie, ci un soi de minune, o treaba  aidoma celorlalte multe semne ce stim ca le va putea face fiara? Le vom  tot lua pe toate, zicand ca nu e semnul final? Sau mai rau, daca dupa  implantul cu cip doar va apare zvonul ca vine si ceva cu laser? Si cand  colo nu va mai veni … Nu vom striga oare cu amar: vai, ce-am putut sa  facem?
Fratilor, dracul e istet si noi nu stim clar care va fi semnul  final, cel al fiarei, 666. Doar presupunem ca va fi cipul implantat. Si  ne ferim strasnic de el si bine facem. Insa repet, nu stim sigur ca asa  va arata. Poate fi orice din micul scenariu de mai sus. Sau altceva, de  nici nu gandim acum. Desigur, tot legat de mana sau frunte.
Deci, cand ne oprim din nebunie? Am acceptat codurile de bare,  apoi cardurile bancare, pasapoartele, carnetele de soferi, vom accepta  buletinele, cardurile de sanatate. Unde ne oprim? Cat mai mergem asa si  acceptam toti pasii? Credeti ca pe el va scrie: acesta este semnul  despre care scrie in Apocalipsa si dauneaza grav mantuirii  dumneavoastra?
Bun, sa admitem ca buletinul nu e lepadare. Si totusi marii  duhovnici ne spun sa nu luam nici un document cu cip. La articolul Intrebare fundamentala catre fratii de la RAZBOI INTRU CUVANT: luam sau nu luam CARTEA ELECTRONICA DE IDENTITATE cu CIP? gasiti spusele catorva dintre ei. Ii ascultam?
A treia si cea mai periculoasa „invatatura” este: unii sa le ia iar altii nu, stabiliti cu duhovnicul daca sa le luati sau nu, de la caz la caz.  Adica cel ce nu le ia pe ce motiv nu le ia iar cel ce le ia pe ce motiv  le ia? Se va stabili ca sunt rele dar se vor da si dezlegari? Care vor  fi criteriile? Si cu care duhovnici vom trata problema? Cu oricare sau  cu unii. Iar pe acesti unii, in functie de ce ii alegem daca nu stabilim  clar cum e cu cipurile?
Nu stiu daca sesizati capcana. Cand vorbim despre pacate, le stim  care sunt, de 2 000 de ani. N-avem ce trata cu duhovnicul pe chestia  asta. Am gresit, ne spovedim si ne straduim sa nu mai gresim. Nu mergem  la el sa ne dea dezlegare sa facem sex inainte de cununie sau sa folosim  prezervativ. De la cei ce dau astfel de dezlegari, trebuie sa fugim  grabnic. Cu duhovnicii cu totul altceva tratam sau mai bine zis „tratam”  intre ghilimele. Daca suntem bolnavi, nu mai facem matanii sau daca e  femeia gravida nu mai tine posturile aspre sau daca ni s-a marit numarul  orelor la serviciu, citim mai putin. Etc. Iar cand ne sfatuim cu el,  dezvoltam de fapt niste teme bine stabilite de sute de ani. Daca avem  ispite, sau boala sau suntem incepatori sau o bucurie sau orice altceva,  de fapt discutia se va desfasura pe carari batatorite bine de Sfintii  Parinti inca demult.
Dar cand vom vorbi despre cipuri, cum va sta treaba? Ca este ceva  cu totul nou. Ca daca esti betiv, nu trebuie sa mai bei. Daca esti  curvar, nu trebuie sa mai curvesti. Daca traiesti necununat cu o femeie,  trebuie sa te cununi, etc. Chestii vechi si clare. Cipurile insa unde  le incadram? E pacat, e inceput ce lepadare? Ce-o fi?
Trebuie sa intelegem ca in afara de cativa mari duhovnici care  si-au exprimat clar o opinie, anume sa nu le luam, majoritatea  celorlalti chiar nici nu stiu ce sa faca. Ii excludem din ecuatie  evident pe preotii dornici sa fie la zi cu orice are cip si numele lor  personal pe ele.
Atunci, revin la intrebarea: cum ne alegem duhovnicii in legatura  cu acest subiect? Pe ce criterii daca refuzam criteriile? Eu de exemplu  am ales criteriul sa ma stradui sa nu accept nici un act cu cip si cu  atat mai putin buletinul. La fel ii indemn pe toti. Pentru ca asa au  spus mari duhovnici si pentru ca asa ma duce mintea mea cea proasta: ca  daca accept acum actele cu cip (intr-o vreme cand totusi te mai poti  descurca fara ele) cand va veni vremea semnului fiarei imi va fi greu  sau imposibil sa nu-l iau. E ca un antrenament: daca stii ca va veni o  vreme sa traversezi inot un rau lat, atunci te antrenezi asiduu din  timp, altfel exista o mare probabilitate sa te ineci.
Cei ce indeamna luarea buletinelor sunt insa dibaci si zic asa: „nu  doar acei duhovnici care indeamna sa nu le luam sunt pe acest pamant.  Nu trebuie sa promovam ideea de a nu le lua. Ele sunt rele dar trebuie  discutat de la caz la caz. Mergeti la duhovnici.” Si revenim astfel la intrebarea fundamentala: care duhovnici …
O a patra „invatatura” ar fi sa nu ne preocupam prea mult de  cipuri, caci vine razboiul. Sau revoltele. Sau dezastrele. Si asta e o  treba dibace. Eu insa intreb: pai daca tot vin aceste dureri, de ce sa  nu refuzam buletinele? Nu doar din considerentele aratate mai sus, ci  efectiv la ce ne mai ajuta? Ce pierdem daca nu le luam? Sa privim  problema strict logic: daca buletinele n-ar avea nici o legatura cu  viitorul semn al fiarei, nici ca pas premergator, nici altcumva, dar vin  vremuri cumplite, la ce ne ajuta sa le luam? Invers insa, daca le luam  constienti ca reprezinta pasi spre lepadare, chiar daca poate nu chiar  666, dar murim in timpul marilor tulburari ce vor urma, ce vom zice la  Judecata?
Si atunci consider firesca intrebarea din titlu: Oricum va fi jale  pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii sa ne indemne sa-l  luam? Nu cumva s-au lasat amagiti de diavol?
Inchei cu o observatie: noi cei ce indemnam sa ne straduim sa  renuntam la documentele cu cip (inclusiv carduri bancare) nu ne agitam.  Noi o spunem si punct. Mai departe fiecare se pregateste sa traiasca  fara ele sau nu. Cuprinsi insa de o mare tulburare sunt cei ce ne ataca.  Ei urla furiosi cum de noi am indraznit si indemnam asa ceva. Ei nu se  declara pe fata pro cip, ci de la caz la caz si dau cu pietre noi. Si ne  acuza de psihoza, de zelotism, de extremism, ei fiind cica cumpatati si  adoptand calea de mijloc. Dar oare calea imparateasca o fi asta sau de  fapt cea de caldicel? Adica nu prea sunt ei pro cip (decat de la caz la  caz) dar sigur sunt anti anti cip …
sursa: saccsiv.wordpress.com

 
intrati pe -chat acvila ortodoxa -xi putem discuta pe aceasta tema ortodoxa !
RăspundețiȘtergereintrati pe -chat acvila ortodoxa -si putem discuta pe aceasta tema ortodoxa !
RăspundețiȘtergere