vineri, 22 aprilie 2011

LA SPOVEDANIE...

In urma cu o zi vorbeam pe messenger cu un amic Daniel printre altele i-am spus ca vreau sa ma spovedesc.El imi spune ca nu trebuie sa spun ce am de gind sa fac pentru ca draci vor cauta sa ma deturneze de la intentia mea.Eu faptul asta il stiam dar acum ce sa fac... nu mai vorbesc nimic de frica diavolilor... asta nu imi sta in caracter.Astazi de dimineata pe la 8 vorbesc cu fiul meu Florin care inca era in pat ca eu voi pleca pentru ca am o chestiune de rezolvat.El daca va pleca pe afara, trebuia sa lase usa neincuiata ca eu cind vin de de la spovedit sa pot intra in casa {avem o singura cheie } si sa ma odihnesc inainte de a intra in tura de noapte de 12 ore.Am plecat... diavoli nu m-au putut opri sa merg la biserica .Am ajuns la Biserica sf.Ioan Botezatorul situata peste drum de Unirea si care pe vremea lui Ceausescu a fost mutata prin translatie pe role citiva zeci de metri. M-am asezat la rand ca toti ceilati. Majoritatea erau  persoane in virsta ca dispun de mai mult timp liber fiind pensionari.Erau 2 preoti tineri care spovedeau, pe ceilalti preoti care ii stiam eu mai batrani nu i-am vazut .  Bineintelesc ca au inceput atacurile diavolilor asta am intimpinat de multe ori cind ma spovedesc .Trebuie sa existe o persoana care te imbrinceste se foieste si se freaca de tine ( desi e spatiu de trece un tanc) care pana ajungi la preoti iti face nervi zdrente(deobicei este femeie).Ori una care tuseste din 10 in 10 secunde in urechea si fatza ta.Iti mai aduce draci si unu care pune intrebari de baraj:Daca preoti impartasesc ? Eu ii spun ca nu sunt preot ,dar aia care au haine lungi si stau in usile altarului sunt preoti... si fiind preoti  stiu ce au de gind sa faca sa-i intrebe pe ei .La trimis dracu la mine sa ma tulbure ca si cum nu era nu era suficienta o femeie care citea o revista si care o flutura  inaintea mea ,mai mai sa mi-o bage in ochii.La un moment dat am vrut sa o intreb de ce trebuie neaparat sa-mi sufle in ceafa sa ma inghesuie si sa fataie revista aia nenorocita care o poate citi acasa, nu in biserica si nici tulburind pe alti.Ba imi venea sa o zmulg si sa i-o rup dar stiam ca toate acestea o pun draci sa faca doar ma vor face sa plec.Ultima lovitura am anticipat-o. In momentul cind am ajuns sa ma spovedesc preotul spune cu seninatate ca se opreste din spovedit ca trebuie sa tina Liturghia.Ma asteptam sa se intimple asa .Totusi erau 2 preoti puteau sa-si imparta sarcinile unul tinea Litughia celalalt spovedea pe cei care au venit ca sa se spovedeasca si nu aveau si timpul necesar sa asiste la slujba.Dar la noi este haos si in biserica ca peste tot. Nimanui nu-i pasa de timpul care dispunem noi cei care avem serviciu si nu putem sta ore intregi sa beneficiem de niste servicii ale preotilor.Fara spovedanie ne ducem direct in iad .Am ajuns sa ma duc la spovedanie ca la taiere pentru ca stii ce te asteapta acolo.Ore intregi de asteptat si cind ajungi patesti ce am patimit eu acum.Dar asta nu e tot sa continuam.Am zis sa incerc la alta biserica  am fost la sf.  Ciprian pe Victoriei si acolo se tinea Liturghia cu un singur preot slabe sperante pentru mine... am plecat.Ma duc sf.Gheorghe acolo se terminase slujba mai erau oameni la spovedit iar se citeste moliftele de dezlegare( a doua oara pentru mine ) dar preotul parea foarte grabit nu stiu la ce probabil la parastase desi mai era 2 preoti( erau 3  preoti fratilor ) acesta spune ca are multa treaba si ca cine vrea sa se spovedeasca sa astepte...am plecat profund mahnit timp pierdut degeaba.Dar pentru sufletul meu sunt dispus sa sufar si mai mult asa ca ma reintorc la sf .Ioan se terminase slujba si mai astept sa se impartaseasca lumea alte 20 de minute de asteptare.Dupa ce au terminat am zis ca in sfarsit o sa ma spovedesc dar nu a fost asa un preot anunta ca trebuie sa faca parastasele si dupa acea spovedeste.Mai erau 30 de persoane trebuia sa astept iar 2 ore ca sa-mi vina randul.Asa ca am ratat spovedania in acest post multumita diavolilor dar si preotilor care isi fac munca fara sa gindeasca ca timpul nostru este limitat si daca nu reusim sa ne spovedim atunci cind putem veni la biserica raminem in starea de pacat. Oricum daca mor asa parte din vina o au ei eu am venit sa ma spovedesc dar ei au facut in cazul meu  ca lucrul acesta sa-mi fie imposibil.Deja in sufletul meu simt ca Dumnezeu ma iertat dorinta mea a fost puternica dar nu ma pot lupta cu forte si imprejurari care nu le pot depasi ca simplu om.Este clar ca Dumnezeu ma testat.Atit am reusit astazi... am fost infrant.Am pierdut o batalie dar nu razboiul.Daca o sa pot maine dupa 12 ore de nesomn sa ma spovedesc o voi face-o!Daca nu acum poate alta data pana la urma Dumnezeu hotaraste in privinta mea. Cred si sper ca nu ma va lua din viata  nespovedit si nemantuit.

Ps
Diavoli fac pe dracu in patru ca crestinul ortodox sa nu ajuga la biserica sa se spovedeasca.Ei pierd la spovedanie toata osteneala care au facut-o pentru suflet de al aduce in iad.Asa ca cei mai multi nu vin la spovedanie opriti de draci cu diferite tertipuri diavolesti.Uni nu pot sa se apropie de biserica daramite sa intre sa se marturiseasca.Pe ceilalti putini care vin vedeti ce ispite intimpina bineinteles cu voia lui Dumnezeu.Preoti nu au facut absolut nimic ca noi sa venim la ei sa ne spovedim.Daca nu au facut nimic macar sa sa isi faca treaba adica sa ne dezlege de pacate pentru ca asta le~a spus Hristos Apostolilor.Preoti practic nu mai fac nimic asteapta sa le aduca Hristos s-au ingeri lui oameni in biserica.Si cind acestia vin ei ii smintesc prin nesimtirea lor.Pentru mine preot acum egal dusman ca ma departat de imparatia lui Dumnezeu tratindu-ma cu indiferenta si batandusi joc de timpul meu limitat.Greu o sa-mi treaca suparararea. Dar o sa-i iert ca asa am invatat si nu de la ei ci din carti acolo mi-am facut cateheza.Ei... preotii incep sa fie din ce in ce mai inutili.A mai ramas spovedania care vrem nu vrem trebuie sa ajungem in fata lor.Offf...sa ma ierte Dumnezeu dar asta e adevarul nu mint cu nimic si cea ce am simtit eu in suflet e greu descris.
Paste fericit fratilor

Un comentariu:

  1. ASEMENEA AM PATIT SI EU, I-AM AJUTAT, M-AU AJUTAT DAR LA SPOVEDANIE CICA MI-AM UITAT DULAMA...AM SIMTIT CA IMI FUGE PAMANTUL DE SUB PICIOARE...LE-AM SPUS CA AM NEVOIE DE SPOVEDANIE CA SIMT CA NU MAI POT...ERAM ATAT DE NERVOASA INCAT I-AM BLESTEMAT ASA CUM SE CHINUIE SUFLETUL MEU ASA SA SE CHINUIE SI EI CAND NU MAI POT...DAR POATE CA ASTA A FOST VOIA DOMNULUI SA SUFAR SI SA MA LUPT SINGURA PT MANTUIREA MEA...EI STIAU SITUATIA MEA..CA AM VRAJI FACUTE SI SUNT VEGHI DAR CE CONTEAZA....CICA O SA MA ROG SA MA IERTI...SA VIN INAPOI LA MANSTIRE...SA TE SPOVEDESC..DAR NU AS MAI PUTEA..

    RăspundețiȘtergere