marți, 14 iunie 2011

Misterul Giulgiului din Torino

Misterul Giulgiului din Torino e legat de "15"



Misterul Giulgiului din Torino e legat de "15"
Luciano Buso, un expert italian in materie de pictura, dar si demateriale folosite in antichitate si in evul mediu pentru pictat, sustine ca a descifrat, in fine misterul Giulgiului de la Torina, dat a constatat si aparitia uluitoare a numarul "15" in mai multe portiuni ale panzei. Asta l-a facut pe Buso sa afirme ca avem de-a face cu un fals, de altfel, ipoteza tot mai des vehiculata cand vine vorba despre giulgiu, existand un curent de specialisti care neaga cu vehementa autenticitatea giulgiului ca dovada a invierii.
Teoria este respinsa cu vehementa de directorul muzeului in care este gazduit Giulgiul, Bruno Barberis. Care, fireste, sustine autenticitatea, numai ca, spun alti experti, acesta n-are incotro caci daca se va dovedi falsul muzeul ramane fara vizuitatori si fara o importanta suna de bani anuala, de ordinul milioanelor de dolari.
Giulgiul din Torino este o panza ce masoara 4.2 metri si se crede ca Mantuitorul ar fi fost infasurat cu ea dupa Rastignire, iar in urma testelor cu carbon, s-a demonstrat ca aceasta panza ar fi fost creata intre 1260 si 1390. Insa expertul italian sustine ca giulgiul in care a fost invelit trupul Mantuitorului s-ar fi deteriorat, iar un expert in domeniu, Giotto - un artist medieval - ar fi fost rugat sa faca o copie a panzei.
"Am studiat foarte atent fotografiile Giulgiului si am descoperit mai multe aparitii ale numarului 15 pe suprafata lui. Giotto nu a incercat sa faca un fals, ci l-a semnat cu 'Giotto 15', pentru a-l autentifica, prin introducerea anul 1315", a spus Buso, in urma studierii panzei. Ipoteza unei farse a fost sustinuta de Luigi Garlaschelli, profesor de chimie organica la Universitatea din Pavia. Profesorul sustine ca a reprodus Giulgiul folosind tehnici, materiale si substante care se gaseau si in Evul Mediu.
In principiu, a invelit un barbat in panza si apoi a frecat materialul cu un pigment care contine urme de acid. Pentru fata a folosit o masca. Imaginea astfel obtinuta a fost "invechita" prin spalarea materialului si plasarea lui langa o sursa de caldura. Pentru a obtine efectul final, a adaugat pete de sange si a ars materialul din loc in loc. Luigi Garlaschelli se asteapta ca opinia publica sa-i conteste cercetarile: "Daca nu au luat in seama daterea facuta de cele mai prestigioase laboratorae din lume, cu siguranta nu ma vor lua nici pe mine in serios."
Nu este prima oara cand se sustine ca in chipul care apare pe Giulgiu din Torino s-a folosit o tehnica invechita ce aduce cu developarea unui film din arta fotografica si ca de fapt aceasta panza ar fi una dintre cele mai vechi fotografii din lume. Tocmai de aceea se folioseste negativul acestei reproduceri ca sa se arate ca e vorba despre un chip care in acest fel se vede mai bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu