vineri, 10 iunie 2011

Ce tip de comunicator esti?

Ce tip de comunicator esti?

Mediul online este spatiul in care se spun vrute si nevrute, importante si neesentiale; ochii alearga lacomi dupa rotunjimi(de litera), culori, spatii, scheme. Mesajul lui Dumnezeu/mesajul despre Dumnezeu este promovat online in diferite moduri/forme/idei, unele reusite altele controversate. N-am timp de exemplificari si pentru ca-s asa de multe, fiecare poate gasi si culege exemple pentru o galeata sau alta. Zilele trecute s-a promovat nou Evanghelism Day – o perioada de 24 de ore in care simbolic s-a vrut evidentiata promovarea creativa a Mesajului despre Mantuirea lui Dumnezeu prin Christos Isus. Interactionand variat pe urma postarii despre prozelitism si plimbandu-ma pe evanghelism.net am gasit recent materialul scris de Sarah Bowler despre mai multe tipuri de comunicatori in mediul online si cum poti identifica de care esti. Mesajul ei mi s-a parut elegant in avertizare si nuantat in ceea ce se poate face prin interactiunile online. Iata cele 5 situatii prezentate:
1.) Urmaresti o piesa muzicala cu mesaj crestin interpretata de un grup favorit si descoperi un comentariu negativ facut de o persoana care se declara atee. Tu…
a. evidentiezi faptul ca un mare numar de persoane(777) au aratat ca le place piesa si numai 6 au dezavuat-o. Apoi scrii cateva paragrafe elogioase la adresa piesei.
b. mentionezi ca n-ai vazut o prostie mai mare decat ateismul si prezinti ca un mare numar de pasaje din Biblie ce vorbesc despre Iad si despre pedeapsa care vine peste toti cei care nu cred in Isus.(metoda cunsocuta in Romania sub genul ”pocaiete-te ca daca nu te ia…racu”) Inchei cu o constatare referitoare la faptul ca daca el era crestin nu putea sa nu-i placa piesa.
c. ignori comentariul. Nimic din ce vei putea spune nu va schimba ceva.
d. scrii o nota catre ateu si prezinta-i marturia ta persoanala despre ce a transformat Isus prin Duhul Sfant in viata ta.
2.) Privind stirile la CNN vezi un comentariu din partea unei persoane care le cere crestinilor sa inceteze harturirea homosexualilor. Tu…
a. le spui ca recomanzi homosexualilor sa inceteze hartuirea crestinilor;
b. scrii inapoi un mesaj in care spui ca asta e ceea ce merita homosexualii si incluzi si cateva versete din Biblie despre acest pacat;
c. inchizi pagina; esti obosit de a citi comentarii de felul acesta;
d. intreabi/soliciti mai multe detalii si mentioneazi ca nu poti sa vorbesti in numele tuturor crestinilor dar tu nu asta intentionezi sa faci. Probabil se va putea invata ceva…
3.) Sarbatorile de iarna se apropie si vrei sa le spui tuturor prietenilor tai necrestini care este intelesul crestin al celebrarilor. Tu …
a. le timiti fiecare e-mail/mesaj pe care l-ai primit si care contine referinte despre legatura dintre Dumnezeu si Sarbatoare. Apoi copiezi mesajul din e-mail si-l postezi si pe peretele din Facebook;
b. pui o nota vizibila permant pe contul tau de Facebook, blog, etc. in care le ceri tuturor ce vor sa celebreze sub vre-o forma Sarbatoarea sa inceteze cu prostiile si sa-l cinsteasca doar pe Hristos;
c. de fapt niciodata nu te-ai gandit sa impartasesti cu cineva mesajul Sarabatorii; e atat de cunsocut si plictisitor…
d. alegi cu grija o traditie, obicei sau poveste despre Sarbatoarea respectiva si posteazi un mesaj despre ce semnifica pentru tine acest fapt. Esti atent sa nu bombardezi prietenii cu prea multe urari.
4.) Ai ocazia si placerea de a recenza si recomanda diferite carti si albume muzicale cu mesaj crestin. Cand faci asta esti tentat sa…
a. scrii in fiecare zi un post/mesaj referitor la una din “Top10” carti sau cd-uri prezentate in christianbook.com. Cateodata nici nu ai citit sau ascultat muzica dar esti asa de entuziast sa promovezi in jur materiale crestine incat nimic nu mai conteaza;
b. petreci mult timp scriind apasat asupra lucrurilor are nu-ti plac; daca e o carte periculoasa din punctul tau de vedre nu uita ca tu esti paznicul cartilor si cd-urilor crestine si nimic rau nu trebuie sa scape;
c. sa recenzezi doar un material, maxim doua pe an. Nu vrei sa-ti pierzi toti cunoscutii cu care interactionezi vorbind prea mult despre crestinism.
d. scrii un mesaj onest, cinstit despre ce ai citi si auzit. Scopul tau este de a recomanda materiale care crezi ca folosesc multora iar daca intalnesti ceva ce nu-ti place, nu ascunzi acest fapt.
5.) Asculti un nou album muzical cu mesaj crestin si il gasesti foarte prost; atunci tu
a. esti socat; cum se poate ca un crestin sa faca ceva rau/prost? In cele din urma decizi ca e vorba doar de tine si postezi un link pe Amazon sau Facebook recomandand produsul.
b. te abonezi la orice magazin online unde gasesti cd-ul si ii acorzi cea mai slaba nota. Te abonezi apoi sub diferite pseudonime si repeti procedeul. Nimeni nu trebuie vreodata sa asculte acest material si faci totul pentru a-l declasa.
c. te amuzi in sinea ta de acest fapt; dupa ce ca iti cumperi cd-uri asa de rar ai intalnit unul prost acum. Iti juri sa nu mai cumperi altul vreodata.
d. il returnezi la magazin sau il dai unui prieten care are gusta/apreciaza stilul respectiv de muzica.
In functie de cele 4 variante de raspunsuri la cele 5 situatii, Bowler ofera urmatoarea grila de punctare/apreciere:
Varianta “A” = Tipul exageratEsti dornic si entuziast sa spui despre ceea ce crezi – asta e bine. Entuziasmul poate fi contagios dar prea mult entuziasm are deseori un efect contrar. Trimitand numai e-mailuri pocaite (si de cele ma multe ori impersonale) prietenilor acestia vor incepe dupa un timp sa-ti sterga mesajele direct, fara sa le mai citeasca. Fi mai selectiv asupra a ceea ce promovezi in interactiunile online, si oamenii vor fi mai interesati de ceea ce promovezi.
Varianta “B” = Tipul zelos – foc si pucioasaPasiunea ta este de remarcat. Esti convingator, ferm si direct. Nu te incurci in discutii marunte si mergi direct la tinta. Ai nevoie sa echilibrezi ceea ce spui apasat cu delicatete. Spune adevarul dar in dragoste. Nu-ti fie teama sa intrebi un prieten de incredere daca el considera ca esti prea hartuitor in abordarea ta. Folosind peudonime dovedesti o proasta reprezentare a crestinismului si a lui Christos.
Varianta “C” = Crestin sub acoperire – “agent secret” – nimeni nu stie, nimeni nu trebuie sa afleEsti calm si retinut, indepratandu-te de orice controversa. Apreciezi valoarea credintei tale dar esti ezitant in a o exprima. Motto-ul tau este: ”fi atent sa nu-i sperii pe crestini prin mentionarea prea mult a lui Hristos”. Problema este ca din aceasta cauza tu nu-l mai mentionezi deloc pe Hristos. Teama aceasta te face sa nu stii ce sa mai spui. Ai nevoie de un curs de comunicare…
Varianta ”D” = Comunicator priceputStii cum sa auzi/asculti, intelegi si comunici clar. Stii sa folosesti media intr-o maniera politicoasa. Dovedesti simtul echilibrului cand sa spui si cand nu despre credinta ta si Hristos.
SURSA http://blog.punctul.com/2011/06/09/ce-tip-de-comunicator-esti/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu